var bs_pinButtonURL = "https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjil9z5miB6D7bx0-85lfuFyTt0VP1PKJTaJo9VeRlQViJV_vDeUFd1EZUhMxy42OM5nGRr4856osZap8QoGRuszRoC2l0Y4l7oc0mTc1quu4gfqD3cZclxYAiR1SJVIK5HWe1OIVZ0sv3X/s1600/pinterestx1_72.png";

onsdag 10 oktober 2007

Pysselträff....

...utanför Enköping! Oj, vad skoj det var! Detta kort gjorde jag till en av mina bordsvänner, Johanna för det var mycket hennes förtjänst att jag fick komma och dema på träffen. Tack tjejen! Brevid mig runt bordet hade jag också Marie - sockergrynet, Ulrica och Marianne som ordnade träffen. Ett stort TACK till er alla som var med på träffen.

Denna chokladkaka gjorde jag på demot. Jag visade hur jag målade och hur enkelt det är att få perfekta kinder med hjälp av en avklippt pensel, lite torrchalks och en vit penna. (Allt detta har jag lärt mig av hÄnglar mamman Marie (Tack, tack). Det var lite nervöst, men mesta dels kul. Alla var så snälla och rara och verkade intresserade av att höra hur jag gjorde och då är det ju roligt. Sedan lottade jag ut kakan till blande de som varit med :O)





15 kommentarer :

Anonym sa...

Så fina saker du gjort! Kul att demon gick bra!! Hade inte gissat annat*ler*, du är ju så duktig.
Jag är dock lite nyfiken, vad är det för alfabet/bokstäver som du använder på många av dina alster??
Jag gillar dem och det verker så användbart. Bla på kortet är det skrivet JOHANNA.

Hej från mig, Eivor
www.eivor.blogg.se

Lillemor sa...

Jag fattar bara inte hur du får till det så fint på allt du gör, det är otroligt! Förstår att de som fick vara med och titta på när du demade tyckte det var intressant!
Lillemor

Jessica Blixt Wendin sa...

Svar till Eivor - Det är QK alfabetet Diesel som jag använder :O)
Kramis
Jessica

Anonym sa...

Å vad roligt att jag äntligen får se "mitt" fina kort. Marianne ville ju behålla det ett tag för att visa upp i butiken. Det var otroligt roligt att få delta under din första demo, du var jätteduktig. Så tyst som det var då var det nog inte på hela helgen. Jag håller på å jagar efter ett begagnat dieselalfabet, men det är inte det lättaste... Vi ses snart // Johanna

Anonym sa...

Tack själv.. det var jätteskoj att få träffa dig och se hur du arbetar.. och framför allt har du nu fått mig fattig som en lus.. har shoppat på mig massor med saker sen i helgen *fniss*.

Gillade verkligen Diesel-alfabetet.. perfekt att man har Silhouetten och kan skriva ut där också då den fonten finns i Windows :))

Kram på dig

Anonym sa...

Det er tydligvis kjempe lenge siden jeg har vært her og sett. Utrolig masse lekkert, kan ikke nevne en ting, for all er bare helt skjønt. Liker veldig godt de tingene du har laget som ikke er kort. Det er så flott å se stemplene bli brukt til så masse annet, og hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg gjerne ha forsøkt på noe av det du har laget. Mektig imponert.... Får bare ikke sagt det mange nok ganger. Kjempe flott !!!!!!

Cirrus sa...

Tack för i söndags!!! Va bra att du kom! Du lyfte oss till en högre nivå! Hoppas ingen tyckte tvärt om... Du vidgade våra vyer iallafall!!
I tisdags testade vi några knep du lärde oss, men vi hade inte så många färger så det blev ju inte så bra, men testat har vi gjort!

Vad var det för penna den där grå du använde?? Minnet sviker!
Tack för den fina gåvan vi fick! Den har jag visat för ALLA!!!
Många hälsningar Camillha i Sala.

Jessica Blixt Wendin sa...

Hej, pennan jag använder heter ProMarker Ice Grey 2, och den är super bra!
Lycka till!
Kramis
Jessica

Anonym sa...

Tack Tussan, för att du kom. Säger som de andra, så tyst som det var när du demade var det inte på hela helgen. Fantastiskt!!

KRAM

Anonym sa...

Jättefin Jessica!

Fortfaradne nyfiken på pennan du använder, vad det är för typ, bild?

Ja lite bilder på vad du har för skojigt material och hur du använder det hade varit skoj.

Anonym sa...

ååh!! Tänk om jag varit där..hade så gärna velat se din demning!! Götapetter. Skulle vara skoj å träffas nångång, hoppas det skulle kunna gå å ordna nångång =)
du gör alltid så fina å inspirerande saker!!
Och det där diesel-alfabetet..det ska jag önska mej i julklapp! För jag vill ha nåt lite "större" alfabet än dem jag har.
MÅ gott å tack för inspirationen du alltid ger mej!!
Kram Petra

Elzie sa...

Jättefina saker. Du får gärna förklara det där med kinderna lite närmare *s*.
Hoppas att du får en bra helg.
Kram Elzie

Ewonne sa...

Otroligt fint, både kort och chokladkakan!!!
Alltid en stor inspiration att titta runt i din blogg!!!
//Ewonne

Sinikka sa...

Vad roligt att demot gick så bra. Det är en kul grej du gjorde. Synd att man inte kunde vara där och lära sig lite.

Karabara sa...

Tjenixen bruden!

Ska du till Karlstad i helgen?
Kram Karin

Tack för titten, och välkommen åter!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .