var bs_pinButtonURL = "https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjil9z5miB6D7bx0-85lfuFyTt0VP1PKJTaJo9VeRlQViJV_vDeUFd1EZUhMxy42OM5nGRr4856osZap8QoGRuszRoC2l0Y4l7oc0mTc1quu4gfqD3cZclxYAiR1SJVIK5HWe1OIVZ0sv3X/s1600/pinterestx1_72.png";

måndag 22 oktober 2007

Jag vet att jag borde vara glad...

...jag har ju vunnit en deltävling på Scrapresan på http://www.scraputmaningen.blogg.se/ men just nu är jag bara arg, ledsen och besviken.
Jag har ju som ni vet också kämpat och slitit med scrappiz stor sommartävling. Inför finalen låg jag 2:a och det kändes super spännande inför kvällen. Men när resultatet kom för själva finalen fick jag mer eller mindre en chock! Mina poäng som jag slitit ihop betydde i stor sett ingeting. Jag kan förstå om det delas ut lite mer poäng i finaltävlingen.

Men är det så att en som har hälften så mycket poäng som mig efter 4:a tävlingar bara kan segla förbi på sista tävlingen, tycker jag att det är otroligt orättvist! Och det som gör mig arg är att redan från första dagen som tävlingen startade har det varit luddigt med regler och riktlinjer. Allt har ändras eftersom.
Samtidigt vill jag säga till Petra jag är absolut inte arg på dig, jag är glad att du fick silhouetten ditt bidrag var bäst. Du är en värdig vinnare. Det är tävlingsledningen som gjort mig besviken.

Sen vill jag säga ett stort tack till er alla som röstat på mig! Jag försökte få veta tävlingsresultatet av ledningen, men fick bara svammel tillbaka men om jag förstod det rätt hade jag fått många röster av er, men det var juryn som inte gillade mitt bidrag :O)
Slut tjatat om det! Nu vill jag visa er lite nytt istället.
Denna burk gjorde att jag vann 4:e deltävlingen i utmaningsresan :O)
Vill ni se/rösta på veckans bidrag kan ni gå in här http://scraputmaningen.blogg.se/utmaningsresan/1192909254_omrstning_femte_utman.html



Denna burk full med små scrappade chokladkakor gjorde jag till utmaningsresan nr 3
Och detta är mitt finalbidrag till scrappiz tävlingen :O)

Tack för titten!
Kramis
Jessica - tussan

27 kommentarer :

Anonym sa...

Å så synd att du inte vann. Men jag tycker iallafall att du ska känna dig som en vinnare. Dina bidrag var bäst! Vi är ett gäng från Enköping som åker till Sollentuna den 2/11. Hoppas att vi ses då. Ha en trevlig kväll. Kram

Anonym sa...

Å jag glömde att skriva att det var Johanna som skrev...

Lillemor sa...

Vill skicka en tröstkram till dig...jag var en av dem som blev minst sagt snopen när resultatet avslöjades...Jag hejade på mina "hÄngelväninnor" och trodde bergis att någon av er skulle ta finalplats! Men men...livet upphör aldrig att förvåna...
Hur som helst så var du en av folkets favoriter, var så säker- dina bidrag är totaly amzing honey!

Kram Lillemor

Anonym sa...

Förstår din frustration, låter faktiskt lite konstigt med alla reglerna hit och dit och "bort blåsta" poäng.
Dina bidrag var fantastiska, så du ska ju absolut känna dig stolt.
/ Karolina

HegeT sa...

Så frustrerende det må kjennes å tape på mållinjen, pga uklare regler.

Men for meg er du en "vinner".
Det du lager er fantastisk flott, og alle detaljer og små finesser er et helt lite kunstverk.

Sender deg noe trøsteklemmer....

HegeT

Anonym sa...

Vilka otroligt fina saker du har gjort!!

Maria (mek73)

Milly Axling sa...

Helt underbara saker du gjort!!!!
jag är så impad jag vet ju knappt hur det fungerar med scrapboking men urtjusigt var det verkligen. Det var en vän som skickade adressen hit det var verkligen sevärt.
Lycka till i fortsättningen.

Anonym sa...

Kram på dig!!
Förstår hur du känner något liknande hände ju mig förut.
Tycker om dina alster och alla idéer du har.
Vi kanske ses på Lördag.

//Anna

Anonym sa...

Ja, jag blev mäkta förvånad när jag tittade in på scrappiz igår och såg din placering... Jag fattade INGENTING..?! :-0

Stort GRATTIS till din vinst i scraputmaningen. Din burk är helt fantastiskt söt!!!

kram.

Marit C sa...

Har inte följt tävlingen på Scrappiz, men jag läste i en annan blogg om hur det skötts...

Paradise gör jättefina saker, men jag måste säga att du är en stor favorit hos mig!
Jag är här varje dag och kikar om du lagt in nya saker och jag tycker absolut att dina bidrag är helt underbara!

Massor med kramar!!

Anonym sa...

Jag har ju inte följt tävlingen så noggrannt, men det du säger är ju fruktansvärt, det ska ju vara klara regler för en sån här stor tävling!!

Hm.. jag gillade ju verkligen alla dina bidrag.. det syns att du lagt ner mycket tid och kraft på dina saker.

Och din potatismjöl-burk är helt bedårande!!

Upp med hakan :)
Kramar

Anonym sa...

Stor kram till dig!

Dina bidrag är fantastiskt fina!

Elzie sa...

Förstår om du är besviken. Konstigt att dom har sån stor utslagsröst?!?!
Tycker du gör jättefina saker i alla fall. Men vågar du verkligen ha potatismjöl i den fina burken?
Bry dig inte om resultatet (fast jag förstår att det är svårt). Tänk på hur mycket vi andra som scrappar gillar dina saker. Du är verkligen världsbäst när det gäller sånt här.
Kram Elzie

SweetMissDaisy (Anna Wight) sa...

You make the CUTEST stuff!! =)

Anonym sa...

Jag kan säga att jag blev mäkta förvånad att resultaten blev som de blev. Jag trodde verkligen att du skulle vinna (tro mej, jag skrev det till JennySlenny och Krumeluran bara någon dag tidigare!)
Hoppas bara du inte är arg på mej vännen..
Du gör underbart fina saker! Blir inspirerad av allt du gör!
Härliga burkar du gjort!! Den där lilla vispen blev en favorit! =)
Stor kram Petra

annbe sa...

Högst märkligt förfarande med tävlingen, främst att förutsättningarna ändrades under tävlingens gång. Det fanns många fina bidrag och ditt var definitivt ett av dom.

Karabara sa...

Hej gumman!

Jag vet vad du menar... Det måste verkligen kännas!

Du har gjort så otroligt fina saker och jag förstår om du känner dig besviken.

Bara så att du vet så är du en vinnare i mina ögon!
Kram Karin

Anonym sa...

WOW! Så nydelig!!! Fantastisk!!!

Anonym sa...

Jag har inte följt tävlingen slaviskt, kollat resultaten lite, såg att du låg i topp så jag trodde du skulle ro hem detta. Som du vet gillar jag ju det du gör, dina fina detljer, du skappar så mycket finurliga saker.
Jag är ledsen för din skull, KRAM!!

De alster Petra gör ligger mig också varmt om hjärtat, de är fina. Ni är båda mina stora inspirations källor!!

Konstiga regler verkar det ha varit...

Massor med kramar till dig!!

Scraphönan sa...

Denna tävling har varit mysko från början till slut!!!

Du var bäst och du ledde, vinsten skulle varit din! Inte för att Petras bidrag var sämre, men som du sa inte kan någon segla om på detta sättet!

Kramen Vännen

Anette L sa...

Vilka underbara burkar du gjort!!! Jag blev störtförälskad i potatismjölburken och vispen :-)Och klockan och lampan också ljuvliga!

Pernilla sa...

Otroligt fina saker du gör, är här ofta och tittar på dina saker. Jag förstår din frustration över tävlingen.

Anonym sa...

Jag tycker att du gör fantastiska saker och är jätteledsen över att du är så arg över resultatet. Du får gärna läsa i min blogg runt mina tankar. Uppriktigt sagt känner jag mig riktigt ledsen över min vinst just nu... /Monica (Monnah)

Anonym sa...

Du har verkligen gjort underbara saker Tussan! Blev också väldigt förvånad över att inte se dig bland de första för det var jag nästan säker på. Det syns verkligen att du lagt ner hela din själ i dem, och hoppas att du kan ta åt dig glädjen av att så många tycker om dina alster trots knepig poängräkning.Själv så har jag *Tussan-feber* och kikar in i din blogg ofta, för jag älskar ditt sätt att skapa.Kanske kan jag få se något live, lääääängtar till lördag *då mässan är* och hoppas få shoppa hÄnglar!!
Kram och tack för all inspiration/Marie-Louise

Anonym sa...

Superfina bidrag du har gjort! Bara älskar din lampskärm!!! // Elin

sophia landry sa...

I don't know if you speak English, but I just wanted to let you know that I love all the work you do! I was also wondering if you could tell me which stamps are the Blueberry's and the picnic food basket? Thank you
Sophie

Sanna F sa...

Kram kram kram!!!
Du gör så super fina saker helatiden och jag tycker också att det har varit lite rörigt i tävlingen!

Tack för titten, och välkommen åter!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .